vektory

Petr Olsak petr at olsak.net
Wed Mar 5 09:03:49 CET 2003

On Tue, 4 Mar 2003, Jaromir Kuben wrote:

> Dobry den.

> To by mela byt ta spravna volba. Je to je to polotucny skloneny grotesk.
> Pise se o nem v clanku o ceskych typografickych zvyklostech od p. Horaka
> (Sbornik CSTUGu 1-3/2001, je i elektronicka verze tohoto cisla; tez bylo
> jako prispevek ve sborniku SLT Skalsky dvur 2001).
> Fonty jsou ke stazeni na
> http://ftp.cstug.cz/pub/tex/local/cstug/horak/fonty/
> Jde o soubory cmvgr.pfb a cmvgr.afm.
> Ostatni jde dodelat.

Uz si nepamatuji, co presne v tech clancich Karel pise, ale pripada mi ten
font takovy nedodelany: proc tam najdeme \alpha ale nikoli uz \beta?
Mozna je to tim, ze Karel potreboval ve svych knihach pouzit \alpha ale
nemel potrebu pouzit \beta.
Proc se \alpha v PostScriptu jmenuje ogonek? Proc i nazvy
dalsich pismen jsou naprosto ujete?

Pokud to presto uzivatele shledaji jako uzitecne, bylo by dobre, aby
k tomu dodelali LaTeXovou podporu (tu neni mozne asi vubec od autora fontu
ocekavat) a protlacili to na TeXlive. Instalace z toho Cedecka pak bude
pro mnohe jednodussi a pro vsechny rychlejsi nez generovani metriky a
rozstrakavani prislusnych souboru na prislusna mista v texmf stromu.

Udela to nekdo?

Zdravim

Petr Olsak