Centrovani textu

oldfrog.mail.tex1 at volny.cz oldfrog.mail.tex1 at volny.cz
Mon Mar 3 17:26:07 CET 2003

>potreboval bych v LaTeXu vycentrovat text, ale tak, aby se mi neudelal
>odstavec -- odskoceni na pred a za textem tak, jak to udela \begin{center} a
>\end{center}.
>
>Zkousel jsem dat za \begin{center}\removelastskip, coz mezeru trochu zmensi,
>ale stale to neni ono.
>
>To, o co se snazim, je mit tabulku, ktera je roztazena na 100% sirky, a
>ktera bude mit vycentrovane bunky. Pokud by bylo reseni rovnou na tohle, tak
>se urcite nebudu branit.

\newcommand{\cc}[1]{\centering#1}

a pak v tabulce (ktera ma bunky formatovane do bloku - volba p):

(...)
\cc{centrovany text}&normalni bunka\\\hline
(...)

-----

Mimochodem, mozna se Vam bude hodit definice tabulky na celou siri stranky,
kterou jsem nedavno pouzil ja, definuje tabulku o dvou sloupcich, takze
 si to
kdyztak upravte:

\newlength{\MyColWidthA}
\newlength{\MyColWidthB}
\newcommand{\MyTable}[1]{
  \renewcommand{\arraystretch}{1.55}
    \setlength{\tabcolsep}{3mm}
    \setlength{\MyColWidthA}{0.8\textwidth}
    \setlength{\MyColWidthB}{0.2\textwidth}
    \addtolength{\MyColWidthA}{-2\tabcolsep}
    \addtolength{\MyColWidthB}{-2\tabcolsep}
  \begin{tabular}[t]{|p{\MyColWidthA}|p{\MyColWidthB}|}
    \hline#1
  \end{tabular}}

Pak pisu uz pouze:

\MyTable{
    \cc{\bfseries Předmět fakturace}&\cc{\bfseries Částka v Kč}\\\hline
    \cc{Návrh a realizace skriptu generujícího pdf}&\cc{XXXX,--}\\\hline}

Urcite existuji i hotove balicky, ktere maji lepsi implementaci. To co
jsem uvedl
je jen takove okamzite reseni.

Zdravi
OldFrog.