nakladani s \fontdimen

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Mon Jun 30 16:15:12 CEST 2003

On Mon, 30 Jun 2003, Roman Sobotka wrote:

> Jedna se mi o mezislovni mezery. Ale abych uvedl na pravou miru o co kraci.
> Studentka uz ma temer hotovou disertaci v LaTeXu a chtela si vyzkouset,
> jak by to vypadalo s jinym, nez defaultnim cm fontem. Ukazal jsem ji par
> ps fontu, co jsou v MikTeXu a taky Lido, ktere jsem si kdysi naistaloval. To
> se ji zdalo velmi pekne, pouze prilis zhustene. Jiste, je to subjektivni (me
> se to zda v poradku), ale je to jeji prace.

Lido a Times jsou novinova pisma. Sazet disertaci novinovym pismem je
zvjerstvo.

> I pocestenych? (nijak tuhle oblast nesleduji). Prace je cela v anglictine, ale
> jsou tu ceska jmena atd a uz se mi nechce rucne vkladat diakritiku.

Pokud mate LaTeX2e a prepnete do kodovani OT1, pak se o rozlozeni znaku s
diakritikou postara soubor ot1enc.def. diakriticka znamenka nebudou
samozrejme tak krasna, ale opravdu staci na zacatek dokumentu pridat
\usepackage[OT1]{fontenc} a pripadne vyhodit dalsi prikazy pro zmenu
kodovani.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at cesnet.cz