URW fonty

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Wed Jun 18 10:37:35 CEST 2003

On Wed, 18 Jun 2003, Michal Kvasnicka wrote:

> [...]
> dela s pomoci apostrofu). Pred nedavnem jsem zjistil, ze URW dava zdarma k
> dispozici uplne pocestene zakladni fonty (v Linuxu je pouziva vetsina
> officovych programu). Potiz je v tom, ze ceske znaky jsou umisteny nad
> pozici s cislem 255, takze prislusne radky v metrice vypadaji nasledujicim
> zpusobem:
>
> C -1 ; WX 444 ; N ccaron ; B -5 -13 468 690 ;
>
> Jak muzu takovy font vyuzivat v TeXu (pokud to neumi jine ovladace, staci mi
> uplne pouziti v pdfTeXu)? Nebo uz nekde existuji prislusne *tfm a *vf

Musite si vzit prislusne kodovaci vektory (existuji pro T1 i IL2), pomoci
afm2tfm udelate tfm a pak prislusny pfb i kodovaci vektor s pouzitim
ReEncodefont pridate do psfonts.map. Zadny vf nepotrebujete, protoze
prekodovani provede dvips. Predpokladam, ze do pdfTexu se to dostane
podobne. Je tak udelana napr. podpora stresovickych fontu.

> Velice dekuji za vasi laskavou pomoc. S pozdravem
> Michal Kvasnicka
>
> P.S. Pokud to uz existuje, mohu to pridat do Fontanasie?

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at cesnet.cz