OT: Problemy s ghostscriptem

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Fri Jun 6 10:34:33 CEST 2003

On Thu, 5 Jun 2003, Jonathan Verner wrote:

> Dobry den,
>
> Omlouvam se, pokud je tento dotaz prilis
> OT. Potreboval bych pomoc s nasledujicim problemem
> a nevim si rady.
>
> Mam postscriptovy soubor, ktery potrebuji prevest
> do pdf formatu. Kdyz to vsak udelam (pomoci
> gs -sDEVICE=pdfwrite ..., resp. pomoci ps2pdf), v celem
> souboru se mi ,,zmensi'' fonty.

Ty fonty se nezmensily, ony tam proste nejsou. Nejsou totiz vlozeny v PS
souboru a GS je najde ve sve konfiguraci. Pri prevodu do PDF se tedy vlozi
jen odkaz na font. Kdyz pak takove PDF otevrete v Acrobatu, bude ATM
hledat font ve svych zdrojich. Helvetica se nejaka najde, ComicSansMS-Bold
pravdepodobne ne. Acrobat jej tedy necim nahradi podle sveho uvazeni.
Ostatne, ja nemam ComicSansMS-Bold ani v GS, takze v gsview i po prevodu
do PDF vidim to, co je na http://hroch486.icpf.cas.cz/ukoly/uuu.pdf

Mimochodem, nespolehejte se na to, ze kazdy ma stejnou Helveticu jako Vy.
Nema! Acrobat 4 ma jinou Helveticu s jinou metrikou nez Acrobat 3 a 5. Je
to smutne, odporuje to specifikaci PS, ale mam to v praxi overene na
rozpadlych dokumentech.

A jake je reseni? Pomoci t1ascii prevedte potrebne fonty z PFB na PFA,
nakopirujte je libovolnym ASCII editorem na zacatek PS souboru, ten pak
prevedte na PDF a budete mit fungujici vysledek.

> [...]
>
> http://artax.karlin.mff.cuni.cz/~vernj1am/tex/ukoly.tar.gz
>
>      Zaroven jsem tam dal i fonty, ktere soubor pouziva:
>
> http://artax.karlin.mff.cuni.cz/~vernj1am/tex/fonty.tar.gz
>

> Prikladam vystup gs:
>
> AFPL Ghostscript 8.00 (2002-11-21)
> Copyright (C) 2002 artofcode LLC, Benicia, CA.  All rights reserved.
> This software comes with NO WARRANTY: see the file PUBLIC for details.
>
>    **** Warning: Some of the BoundingBox for the EPS file will be clipped.
>                  Use -dEPSCrop or -dEPSFitPage to avoid clipping.

> Scanning /home/Joni/fonts/Type1 for fonts... 10 files, 8 scanned, 3 new fonts.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at cesnet.cz