Acrobat a osklive fonty

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Fri Jun 6 10:10:13 CEST 2003

On Fri, 6 Jun 2003, Hans Ginzel wrote:

> [...]
> vykopirovavat text pres clipboard (MS Windows) se zachovanim diakritiky?
> A to, vytvarim-li pdf primo pdftexem, nebo generuju-li ho z postsciptu
> pomoci gs?
>
>     PDF dokument, ktery pouziva standardni Adobe fonty a lze z nej
> vykopirovavat text, je navod k ceskemu Adobe Acrobat Readeru. Nevim
> vsak, jak maji iso latin 2 znaky kodovane.
>
>     Slepeniny pismeno+akcent se vykopiruji jako dva znaky samostane
> znaky (napr. c a samotny hacek), nebot tak jsou do dokumentu vkladany (s
> cscorr. tabulkou usazeni akcentu). Jaka je jina moznost specifikovani

Kopirovani pres clipboard jsem nezkousel, zkousel jsem jen ulozeni jako
RTF a vyhledavani pomoci TextSpy. Predpokladal jsem, ze s fonty od Adobe a
beznymi wokennimi fonty to testovali sami, proto jsem zkusil Zpravodaje v
cs-fontech, edno cislo, ktere je v dc-fontech a nejake dokumenty sazene
stresovickymi fonty. Znaky se neinterpretuji podle kodu, ale podle PS
jmena, takze ve vsech zminenych pripadech funguje nejen cestina, ale i
ligatury.

> 	S diky
> 						Hans Ginzel

Zdenek Wagner