vlastni float table a indexovani

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Thu Jun 5 16:50:16 CEST 2003

On Thu, 5 Jun 2003, pavel hampl wrote:

> Diky za navod a osvetleni. Uz to funguje, jak ma. Jeste se mi popis
> pod obrazkem necentroval, ale byl porad vlevo. To jsem opravil
> prepsanim prikazu \center na \centering.....\par

"center" je prostredi a diky tomu existuje i makro \center, ale pokud se
na spravnem miste neobjevi \endcenter, pak nefunguje. \centering je
plainovske makro, ktere nastavi parametry odstavce tak, ze se vycentruje,
ale odstavec musi skoncit drive nez skupina (ci prostredi). Proto musite
pouzit \par nebo prazdny radek pred } ci \end. Casto je \centering lepsi
nez prostredi center, protoze nepridava zadne vertikalni mezery. Na
vycentrovani jednoradkoveho textu lze tez pohodlne vyuzit
\centerline{text}. Je to box, takze lze psat \centerline{\bfseries text},
dalsi zavorky nejsou nutne.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at cesnet.cz