vlastni float table a indexovani

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Thu Jun 5 14:36:07 CEST 2003

On Thu, 5 Jun 2003, pavel hampl wrote:

> [...]
>

> 1 \newenvironment{myTables}[1] {% caption as parameter
> 2    \refstepcounter{table}
> 3    \vspace{1ex}
> 4    \addcontentsline{lot}{section}{\thetable\hspace{0.75em} #1}
> 5    \center{\textbf{Table \thetable : }#1}%
> 6 }
> 7 {%
> 8    \vspace{1ex}%
> 9 }
>

> zkousel jsem proste zkopirovat radek 1 pred nebo za radek 8, ale
> vzdycky jsem dostal chybu
>
> You can't use 'macro parameter character #' in horizontal mode.

Omlouvam se, to mi nedoslo. Misto radku 5 dejte \def\TableCaption{#1} a
za radek 8 zkopirujte puvodni radek 5, ale misto #1 pouzijte
\TableCaption.

Abych jenom neuvadel krypticke pokyny, pokusim se to vysvetlit. V LaTeXu
si definujete prostredi zpusobem:

\newenvironment{cosi}{pocatecni prikazy}{koncove prikazy}

Prostredi muze mit i parametry, napr:

\newenvironment{cosi}[2]{pocatecni #1 prikazy #2}{koncove prikazy}

Dokonce muzete mit dve hranate zavorky, takze muzete specifikovat
nepovinny parametr s defaultni hodnotou stejne, jako v makru \newcommand.
Definice (v tom druhem pripade) je vlastne ekvivalentni nasledujicimu:

\newcommand{cosi}[2]{pocatecni #1 prikazy #2}
\newcommand{endcosi}{koncove prikazy}

Kdyz napisete
\begin{cosi}{1. parametr}{2. parametr}
Obsah prostredi
\end{cosi}

provede se (zjednodusene) toto:

{\cosi{1. parametr}{2. parametr}
Obsah prostredi
\endcosi}

Z toho je videt, ze makro, v nemz jsou ulozeny koncove prikazy, nikdy
nemuze mit parametry, takze #1 tam byt nesmi. Jedinou moznosti je presun v
pomocnem makru, ktere se definuje v prvni casti a pouzije v te druhe.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at cesnet.cz