Prosba zoufalého LaTeXisty: jak předělat deklaraci na příkaz?

Matej Cepl cepl at surfbest.net
Tue Jun 17 18:18:34 CEST 2003

Dobrý den,

mám problém: potřeboval bych předefinovat deklaraci \em na příkaz \ul,
takže tato konstrukce

   {\em cosi}

by byla nahrazen takto

   \ul{cosi}

Juknul jsem do TeXbooku naruby, ale hned jsem zase utekl, protože se
obávám, že bez schopnosti nějak překonat nevybalancované závorky se
neobejdu. Je nějak možné ,,si hrábnout dozadu'' a chytit i tu
předcházející závorku, abych to dobalancoval? Dostávám se zase do
temných vod maker \futurelet a \nextchar?

Pochopitelně, že první co mě napadlo, bylo nějak rozebrat makro \ul
a předělat ho jako deklaraci, ale při pohledu na jeho definici v souboru
soul.sty se mi udělalo mdlo a moc nevím, co dál. Takže se obávám, že
hrubá plainovská cesta předefinování deklarace na příkaz je jediné co mi
reálně zbývá.

Nějaké nápady, prosím?

   Díky,

      Matěj

--
Matej Cepl,
GPG Finger: 89EF 4BC6 288A BF43 1BAB  25C3 E09F EF25 D964 84AC