sazba dvojjazycneho (polsko-ceskeho) dokumentu

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Tue Jul 1 16:58:59 CEST 2003

On Tue, 1 Jul 2003, Petra Kynclova wrote:

> Dobry den,
>
> protrebovala bych vysazet cesky psany dokument spolu s polskymi uryvky.
> Pro polstinu (polske akcenty) jsem si nasla balicek ogonek, avsak pri
> pouziti s balickem czech hlasi: ! LaTeX Error: Command \k unavailable in
> encoding IL2. (\k je prikaz z baliku ogonek pro polsky dolni akcent).
>
> Mohl byste mi prosim nekdo poradit, jak problem resit?
>
> (Reseni pouzit ogonek a misto \usepackage{czech} a latin2 ceske znaky
> escapovat neberu, nevypada to pekne.)

Ja pouzivam na polstinu v kombinaci s jinymi jazyky pstscriptove fonty v
kodovani XL2. Pak funguje \k bez dalsich balicku. XL2 je nadmnozinou IL2 a
fonty z cspsfont by mely obsahovat vsechny znaky pro polstinu potrebne.
Jinou moznosti je pouziti fontu v kodovani T1, tam taky \k funguje. a do
tretice je to podporovano v OFS a fontech ze Stresovicke pismolijny.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at cesnet.cz