Zalozky v PDF

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Tue Jul 1 11:12:52 CEST 2003

On Tue, 1 Jul 2003, benzin wrote:

> V nekterych dokumentech (nepr. ve Zpravodaji) jenz jsou sireny ve
> formatu PDF, je mozno v AdobeAcrobatu pristupovat k jednotlivym
> kapitolam jako k zalozkam a rychle se tak po nich navigovat. Bohuzel
> nemam nejmensi tuseni jak toho dosahnout. Existuje externi program na
> dodelani zalozek do jiz sestaveneho souboru .pdf?

Tohle umi napr. komercni Acrobat. Najedete si na stranku, kam ma zalozka
odkazovat, a podom si pridate novou zalozku do spravne hierarchie. Je to
ale klikaci metoda a musite koupit software priblizne za 12 tisic. Pokud
chcete vytvaret PDF vcetne zalozek cestou LaTeX -> DVI -> PS -> PDF,
muzete pouzit muj balik. Popis je v jednom ze Zpravodaju a balik je na
mych strankach http://icebearsoft.euweb.cz

Ve Zpravodaji vysel i popis jednodussi metody, ktera sice nepamatuje na
vsechny moznosti, ale pokud by se treba nejaky pouzity balik pohadal s
mymi makry, je to uzitecne reseni.

Musite jeste vyresit prevod PS -> PDF. Ja jsem sva makra vytvarel pro
Distiller z komercniho Acrobatu, ale GhostScript v novejsich verzich jiz
implementuje spravne stejny operator pdfmark, ktery pouziva Distiller. Lze
tedy vygenerovat skoro stejne dobry PDF. Rozdil je v tom, ze GS neudela
subsampling bitmapovych obrazku, nema podporu pro praci s ICC profily a
neumi vygenerovat nahledy stranek. Acrobat Reader verze 5 si umi nahledy
vygenerovat sam a ostatni problemy lze take resit jinymi nastroji (gimp,
convert, scarse apod.).

> Zatim jsem nerozchodil pdfTeX, ale pokud by umel ty zalozky vytvaret
> automaticky tak bych se na to vrhnul s novou energii. Pokud by jste mi
> poradili jak na to byl bych vam vdecny.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at cesnet.cz