jak nastavit rozmery stranky v latexu

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Thu Jan 30 15:35:49 CET 2003

On Thu, 30 Jan 2003, Martin Hassman wrote:

> Diky, \pdfpagewidth a \pdfpageheight pomolo. Holt jsem to udelal jenom do
> pdf. Ale stacilo mi to.
>
> Vsiml jsem si ve WinDvi, ze v nem lze nastavit velikost stranky, resp.
> ramecku, ktery ma okolo zobrazovaneho vystupu ukazovat. Pripada mi to
> trochu zvlastni. Mam tomu rozumet tak, ze v *.dvi nejsou zaneseny rozmery
> stranky (papiru), ale pouze textu, resp zrcadla sazby, a velikost papiru
> se resi az na urovni vystupniho zarizeni?

V TeXu se nastavuje pouze tiskove zrcadlo a vzdalenost zacatku zrcadla od
referencniho bodu, ktery je 1in od leveho okraje papiru a 1in on horniho
okraje papiru. Do DVI se nezapisuji vubec zadne rozmerove udaje, pouze na
zacatku stranky je posun vzhledem ke zminenemu referencnimu bodu. DVI
prohlizec pak muze vypocitav "bounding box" podle skutecneho obsahu
stranky. Definice skutecneho rozmeru papiru je "pridana hodnota", kterou
dvips resi pomoci \special{papersize=...}, pdfTeX pomoci specialnich
registru. Je mozne, ze jine DVi prohlizece take maji nejakou metodu pro
prenos rozmeru stranky, ale neni to standardizovano.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/