Software pro tvorbu diagramu

Matej Cepl matej at ceplovi.cz
Thu Feb 27 19:44:44 CET 2003

rimskyp at seznam.cz wrote:
> chtel bych se zeptat, jakou GNU nebo freeware aplikaci
> s vystupem do EPS, pokud mozno pro Linux, byste doporucovali
> k vytvareni matematickych obrazku -- grafu, digramu,
> geometrickych obrazku, atd.

Není úplně jasné, co potřebujete:

- jednoduchá GUI klikací potvora á la Visio pro Windows -- Dia
  pro Gnome, nebo Kivio z KDE; oboje samozřejmě produkuje EPS
- opravdové malování á la Corel Draw (akorát, že ne tak mocný) --
  Sketch, KIllustrator, určitě něco existuje i pro GNOME
- pro různé grafy z ekonomie a jiné podobné já používám MetaPost
  -- velice ve stylu Unixu/TeXu, t.j. napíšu velice jednoduchý
  zdroják a zkompiluji do EPS; výsledek je skvostný a dokonalý,
  po zaučení ultrajednoduché a snadno změnitelné
  (parametrizovatelné, ap.), ale learning curve je poněkud strmá.
  Pro ukázku toho, co je všechno možné doporučuji dokument
  metafun.pdf ("Puzzling graphics in METAPOST" od Hanse Hagena
  z Pragmy; k nalezení pomocí Googlu).
- podobné věci se dají dělat pomocí LaTeX pic prostředí a metapic
  (což je LaTeXová nadstavba na Metapostem).

Hezký den,

   Matěj

--
Matej Cepl,
Finger: 89EF 4BC6 288A BF43 1BAB  25C3 E09F EF25 D964 84AC

All parts should go together without forcing. You must remember
that the parts you are reassembling were disassembled by you.
Therefore, if you can't get them together again, there must be a
reason. By all means, do not use a hammer.
    -- IBM maintenance manual, 1925