MiniTeX a PS fonty

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Tue Feb 18 12:13:05 CET 2003

On Tue, 18 Feb 2003, =?ISO-8859-2?Q? Mat=ECj?= =?ISO-8859-2?Q?Pol=E1ch ?= wrote:

> Dobry den,
>
> na jednom starsim pocitaci pouzivam MiniTeX a pokousim se pro sazbu
> pouzit fonty Lido. TeX (csplain) sice vytvori DVI, ale nemohu
> zobrazit znaky ani v DVI prohlizeci ani po vytvoreni PS. Nejsou tam
> soubory *.mf pro vytvoreni bitmap do DVI prohlizece (to bych treba
> ozelel), ale moznost vytvorit PS mi dost chybi.

*.mf jsou zdrojaky Metafontovych fontu, Lido je PS font, takze *.mf najit
nemuzete. Bitmapa by se dala udelat pomoci ps2pk, ale nevim, jak to ozivit
v minitexu.

> Soubory jsem se pokusil umistit na patricna mista, nastavit, co jsem
> nasel v dokumentaci, ale bud jsem neco prehledl nebo to nejde.
>
> Vim, ze je to archaismus a mozna se s pouzitim techto fontu pro
> starsi distribuce nepocitalo, ale stejne by me zajimalo, zda to v
> MiniTeXu jde udelat a pripadne jak.

Predpokladam, ze minitex je ocesany emTeX. Musite tudiz do adresare
\emtex\data\dvips vlozit soubor slido.map a do config.ps pridat radek

p+ slido.map

Dale prislusne PFB musi byt nekde, kde je dvips najde. Ja jsem nasel
adresar, kde mam ostatni fonty, jeho umisteni mam standardne v
environmentalni promenne DVIDRVFONTS. V nem jsem vytvoril adresar storm a
v tom jsou podadresare pro jednotlive fonty ze Stresovicke pismolijny. V
config.ps mate radek zacinajici pismenem H a v nem jsou cesty k systemovym
PS hlavickam a k fontum. do tohoto radku se prida $(DVIDRVFONTS)\storm!

A nyni prijde ta nejvetsi zaludnost. Navod ke Stresovickym fontum (i k
fontu Lido) rika, ze v adresari, kde jsou tfm, se udela podadresar storm,
v nem je adresar lido a v nem prislusne tfm. TeX si s tim poradi, kdyz
promenna TEXTFM ma na konci 2 vykricniky, napr. X:\emtex\tfm!! -- to
znamena, ze se maji prohledavat vsechny podadresare. Tohle bohuzel dvips
neumi, rozumi jen jednomu vykricniku a prohledava pouze jednu uroven
podadresaru. Mam proto adresar tfm-storm vedle normalniho tfm a nastaveni
TEXTFM mam e:\emtex\tfm!;e:\emtex\tfm-storm!

TEXTFM se nastavuje pravdepodobne v autoexec.bat, takze po zmene musite
restartovat.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz