Nekolik dotazu

Ladislav Bitto geoflabi at savba.sk
Tue Feb 11 07:12:01 CET 2003

On Mon, 10 Feb 2003 konf at volny.cz wrote:

> Dobry den,

> potreboval bych poradit jednou veci. Mam dokument v LaTeXu, u
> ktereho jsem nastavil \baselinestretch=1.5 Chtel bych, aby se mi
> toto nastaveni neprojevovalo v tabulkach. Zkousel jsem menit
> nekolik parametru na ruznych mistech a stale se mi nedari
> dosahnout kyzeneho efektu. Muzete nekdo poradit?

ked neide, tak asi neide (ja som len nastavil a fakt sa to prejavi aj v
tabulkach). Proste mozno nie je to chyba - je to tak.
No ale Vy potrebujete, aby v tabulke ostalo "male" riadkovanie (neviem ci
pisete diplomovku, alebo ten vacsi priestor ma byt vynechany na poznamky k
opravam, alebo ina pricina.....). Asi vadi, ze takto sa tabulka roztiahne
a nezmesti na stranu.

Cas zrejme suri, tak by som si vybral - co lahsie a rychlejsie

1. skusil by som pouzit \baselineskip  (je to trosku ine nez
   \baselinestretch, ale mozno by to fungovalo (teda v tabulke by ostalo
   "normalne" riadkovanie

2. ked tych tabuliek nie je vela (tak do 30) rychlo by som z nich vyrobil
   eps a vlozil ako obrazok (ked mate "dobry editor", tak to ide velmi
   rychlo. Ja napr: buchnem hocikde medzi \begin.....\end{tabular} na
   jednu klavesu - automaticky sa mi prelozi iba tabulka (takze hned mam
   aj zdroj aj eps). Druhou klavesou okomentarujem celu tabulku a potom
   zapisem vlozenie obrazku. Odhadujem 20s na jednu tabulku, takze 30 by
   sa dalo zvladnut za 10 min. Je to ale otrocka robota (pouzit az
   naposledy).

3. pozrel by som sa na kod \begin...\end{tabular}, ci by som zvladol nieco
   predefinovat tak, aby som bol spokojny

Su urcite aj ine moznosti. Nikdy sa nevzdavajte, noc je dlha, v pokoji
uvazujte a potom zaspite. Mozog dostal ulohu, mozno rano uz budete vediet,
ze ako nato.

Zdravi
Ladislav Bitto