pdfLaTeX a spojovani PDFek do jednoho

Matej Cepl matej at ceplovi.cz
Sun Feb 9 19:08:45 CET 2003

Jiri Kubicek wrote:
> Nebo neslo by spojit dva jednostrankove PDF dokumenty do jedne
> stranky?

Určitě existuje i jiná cesta (přes pdfpages.sty?), ale já bych se
chtěl zeptat odborníků na radu, kterou jsem našel kdesi na
Usenetu a zcela mě šokovalo, že fungovala.

1) Pořídit si z PDF souborů PS (nejlépe pomocí pdftops z xpdf
distribuce).
2) Vytvořit v textovém editoru tento soubor (jménem třeba
pdfmerge.ps):

   %!PS
   % Written by Helge Blischke, see
   % http://groups.google.com/groups\
   % ?ic=1&selm=3964A684.49D%40srz-berlin.de
   %
   % The following 2 procs encapsulate the jobs to be processed
   % much as is done with EPS images:
   /_begin_job_
   {
           /tweak_save save def
           /tweak_dc countdictstack def
           /tweak_oc count 1 sub def
           userdict begin
   }bind def

   /_end_job_
   {
           count tweak_oc sub{pop}repeat
           countdictstack tweak_dc sub{end}repeat
           tweak_save restore
   }bind def

   % Now, add your jobs like this:
   _begin_job_
   (manpower01.ps)run
   _end_job_

   _begin_job_
   (researchoffassist.ps)run
   _end_job_

   % and so on.

(pochopitelně, místo manpower01.ps a researchoffassist.ps je
třeba názvy vlastních souborů).

3) Spustit na tomto souboru ps2pdf.

Výsledkem skutečně je spojený PDF soubor. Naprosto mě šokovalo,
že tento naprosto primitivní postup fungoval i u souborů, které
pocházely z Windowsích PS driverů, mixovaných dohromady
s LaTeXovými soubory s Computer Modern fonty. Nemohu uvěřit tomu,
že se to někde nepoláme, ale zatím na všech souborech, které jsem
zkoušel, tak mi to fungovalo.

   Mohl by mi někdo, kdo skutečně rozumí PostScriptu, okomentovat
jak moc je toto řešení robustní? Anebo jsem měl jenom kliku?

   Hezký den,

      Matěj

--
Matej Cepl,
Finger: 89EF 4BC6 288A BF43 1BAB  25C3 E09F EF25 D964 84AC

The function of the expert is not to be more right than other
people, but to be wrong for more sophisticated reasons.
    -- Dr. David Butler, British psephologist