Ramik okolo rovnice

David Necas (Yeti) yeti at physics.muni.cz
Fri Feb 7 16:19:22 CET 2003

On Fri, Feb 07, 2003 at 03:45:37PM +0100, Zdenek Wagner wrote:

> Asi bych udelal \framebox, do nej bych vlozil \parbox o dvojnasobek
> \fboxsep uzsi nez \textwidth a v nem bych vysazel rovnici. Nejsem si jist,
> co se stane s cislem rovnice, mozna by se muselo trochu sahnout do
> definice prostredi equation.

Brr, to zni hrozne LaTeXove ;-)

Vzhledem k tomu, ze jsem nikdy nepochopil, proc je potreba
v LaTeXu prepisovat equation na displaymath a zpatky, kdyz
chci odstranit nebo pridat jen cislo rovnice, navrhuji neco
jako tohle: Znackovani rovnic

\newcommand\eqn[1][\@empty]
  {\refstepcounter{equation}\eqno\hbox{\@eqnnum\quad}%
   \ifx\@empty#1\else\label{#1}\fi}

Ramovani rovnic

\newcommand\framedeq[1]{\hfil\break\hb at xt@\hsize{\vrule\kern-0.4pt
  \vbox{\hrule$$#1$$\hrule}\vrule\kern-0.4pt}}

Priklady pouziti:

\framedeq{x^2+y^2=z^2}            % neocislovana
\framedeq{x^2+y^2=z^2\eqn}        % ocislovana
\framedeq{x^2+y^2=z^2\eqn[foo]}   % ocislovana, s labelem foo

Na mezery nad a pod ramem jste nemel zadne pozadavky, takze
tam zadne nejsou ;-)

Makro \eqn lze pouzit i pro normalni neramovane rovnice

$$ x^2+y^2=z^2 $$                 % ne ocislovana
$$ x^2+y^2=z^2 \eqn$$             % ocislovana
$$ x^2+y^2=z^2 \eqn[bar]$$        % ocislovana, s labelem bar

ale je z nej v tom pripade potreba odstranit ten \quad,
ktery odsazuje cislo rovnice od ramu. Ja ho takhle bezne
pouzivam a po \begin{equation} ... \end{equation} se mi
nestyska.

Yeti