Dropcaps a pocet stranek

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Thu Dec 11 15:20:22 CET 2003

On Thu, 11 Dec 2003, David Kalita wrote:

> Dobry den
>
> Chtel jsem poprosit nejakeho TeX gurua :-) jestli by mi nemohl poradit
> jak nadefinovat makra na dve veci :-). NECHCI LaTeX, ale plain.
>
> 1. Makro na dropcaps - uvodni pismeno odstavce je vetsi ne z ostatni
> pismena. Ale toto pismeno je zarovnane hornim okrajem sveho boxu s
> hornim okrajem ostatniho textu v odstaci.

Inspirujte se LaTeXovou kucharkou, kapitolou o inicialach, jen misto
\raisebox{<dim>}[0mm][0mm]{\myfont X} musite pouzit \smash{\lower <dim>
\hbox{\myfont X}}, hodnotu <dim> si bud nechate vypocitat z vysek znaku,
nebo radeji vyzkousite metodou pokusu a omylu. Opticke zarovnani je totiz
neco trochu jineho nez zarovnani prisne geometricke.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at cesnet.cz