Re: èíslovanie rovníc

Erik Bartoš bartos at thsun1.jinr.ru
Tue Aug 19 07:30:55 CEST 2003

On Mon, 18 Aug 2003 13:06:40 +0200, Viktor Patras <viktor.patras at post.cz>
wrote:

> Ponekud jsem nepochopil, k cemu to ma byt dobre? Kdyz mam cislovane
> rovnice a odvolavam se na ne, myslim si, ze by bylo dobre, aby odvolavka
> vypadala stejne jako cil.
> S pozdravem

> Viktor Patras

  Má to svoje opodstatnenie. Dokument je "rozbitý" na veľa (rádovo
desiatky) viac-menej samostatných paragrafov, každý z nich obsahuje
priemerne 20 rovníc. Preto nie je potrebné rovnice číslovať aj číslom
paragrafu. Po takom 100. paragrafe je potom dokument už dosť neprehľadný,
navyše keď sú referencie na rovnice väčšinou len vo vnútri konkrétneho
paragrafu. Po čase som zistil, že v niektorých paragrafoch by bolo dobré
mať odvolávky (nie je ich veľa) aj na predošlé paragrafy a vtedy je
nevyhnutnosť uviesť aj číslo paragrafu. Rozmýšľal som problém vyriešiť aj
dvojitým značkovaním ale tiež bez úspechu. Ak by mal niekto nejaký nápad
ako sa do toho pustiť bol by som vďačný.
Pekný deň prajem,
					Erik Bartoš