pisma v LaTeXu pre celu dokument

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Thu Aug 14 17:23:14 CEST 2003

On Thu, 14 Aug 2003, Anton Surda wrote:

> \font\rm=cstt10
>
> odteraz uz *bude*.

Ale za cenu toho, ze prestane fungovat NFSS.

> Ospravedlnujem sa za povrchnu cetbu dotazu. Moje podivenie preto
> menim na otazku preco nie je mozne jednoducho napisat
>
> \font\tt=cstt10

Protoze prestanou fungovat dalsi prikazy z NFSS. Pak \tt\footnotesize zase
neprepne font velikosti 8. Kdyz napisete
\fontencoding{T1}\selectfont\tt\v{c}, skonci to chybovou zpravou, ze
cstt10 neobsahuje znak s kodem ^^a3. Ve skutecnosti je to jeste trochu
slozitejsi, protoze \tt normalne zapne \encodingdefault, takze predchozi
cvik s prepnutim kodovani je pri regulernim zavedeni fontu neucinny. Pokud
ale prepneme font pomoci \ttfamily, pak se spravne pouzije font dctt10.
Pokud zmenime poradi prikazu, tj. \tt\fontencoding{T1}\selectfont, pak \tt
jen prepne fixni font bez vedomi NFSS, zatimco kodovani se meni v rezii
NFSS. Predchozi rodina, pokud jsme hned za \begin{document}, byla cmr, tj.
font csr10 pro IL2 nebo cmr10 pro OT1. \selectfont pak nastavi prislusny
font pro kodovani T1, tj. bude se tisknout fonten dcr10, coz vsak neni
typewriter. A ted se vratme ke zmene velikosti. Zkuste si \tt\Huge -- \tt
probehne bez vedomi NFSS a \Huge prepne na font csr17 scaled 1440. Vase
definice \tt tedy vede k tomu, ze mnoho prikazu nejen ze prestane
fungovat, ale navic zacnou delat necekane veci.

> pokial ho nepouzivam  v matematickom mode. Inak bolo treba zmenit aj
> prislusny \textfont. Fonty nadherne prepina OFS p. Olsaka.

Pokud potrebujete vice fontu, pak je OFS vyrazne lepsi nez NFSS.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at cesnet.cz