nefunkcni archiv

Petr Olsak petr at olsak.net
Wed Aug 6 17:26:12 CEST 2003

On Fri, 1 Aug 2003, Luboš Kloc wrote:

> Realitu vidim takto:
> - Archiv vznikl nekdy v roce 1993. Tenkrat byl Gopher pro takove
>    ucely beznym a rozsirenym protokolem.

Ano, archiv vznikl mozna jeste drive. Spolecne s vlastnim provozem
diskusni skupiny se o to stara Martin Bily, ktery po vice nez deseti
letech nema asi prilis motivaci to dale vylepsovat.

> -  Chyba Mozilly v podpore Gopheru je problemem Mozilly,
>    nikoliv archivu. Je to ovsem dost neprijemne, protoze se
>    projevuje i u jinych browseru na Mozille postavenych
>    (napr. Galeon).

Souhlasim.

> -  Nektere novejsi browsery uz Gopher vubec nepodporuji
>    (napr. Konqueror).
> -  Modernizace archivu je tedy zadouci, i kdyz nikoliv nezbytna.

Predlozim vyboru CSTUGu a pozadam jej o stanovisko. Da se ale
predpokladat, ze stanoviska se dockame az po prazninach, protoze
jednotlivi clenove vyboru jsou na ruznych dovolenych/prazdninovych akcich
apod. Ja sam jsem se vcera v noci z jedne akce vratil a od zitrka zase na
Siti dlouhou dobu nebudu.

> Pokud lze cely archiv stahnout, nic vam nebrani navrzene zmeny
> realizovat. Myslim, ze nikdo z uzivatelu nelpi na konkretnim
> protokolu, jen chteji mit k dispozici funkcni spolehlivy archiv.
> Spravce serveru navic muze pozadovat, aby nezabiral mnohem
> vic mista.
>
> Cely problem zmizi v okamziku, kdyz nekdo misto naznaceneho
> "nekdo by mel udelat" otevrene rekne "udelam".

Muj nazor se kryje s nazorem pana Kloce, ktery byl vystizne vyjadren
v zavorkach oznacenych jako jakesi kladivo. Rekl bych to jen mirneji: neda
se ocekavat zmena, pokud to nekdo sam neudela.

S timto ovsem take souhlasim:

: Martin Hassman:
:
: Tady je otazka jak si to vsichni predstavujeme. Bud povazujeme TeX a
: LaTeX za programy, ktere patri do doby vzkvetu Gopheru a dnesni
: uzivatele nezajimaji a my nechceme, aby je zajimali a pak ponechme
: Gopher a nedivme se, ze LaTeX budou pouzivat jen Mafyzaci, guruove a
: lide, kteri s nim vyrostli.

My, domnivam se, povazujeme TeX za aktualni i dnes, nejen pred deseti
lety. Skutecne, cilem CSTUGu je popularizace TeXu a s tim problem
zastaraleho rozhrni k archivu diskusniho listu patri.

Tuto vec predkladam vyboru k vyjadreni:

: Libor Chocholaty:
:
: A co pouzit vec znamou cele veky - proste si predelani archivu zadat.
: Nebo rict, ze pokud to nekdo udela, tak si muze vyfakturovat xx tis Kc.
: Nema cenu shromazdovat zlutasky na uctu, kdyz je mozne je pouzit velmi
: uzitecnym zpusobem.

A konecne:

: Yeti:
:
: Jen bych chtel pozadat nekoho, kdo ma pravo zapisu na
: www.cstug.cz, aby tam pridal odkazy na:
: - Google groups
:   http://groups.google.com/groups?meta=group%3Dcz.comp.cstex
: - raw archiv dostupny pres HTTP
:   http://cs.felk.cvut.cz/pub/lists-archive/cstex/
: protoze jsou uzitecnejsi nez ty soucasne

Provedl jsem osobne a okamzite, jak jsem se (dnes) dostal k e-mailu.
Kolega z vyboru, ktery ma web na starosti, je zrejme taky na prazdninach.

Hezke pokracovani prazdnin preje

Petr Olsak