klikaci TeX ?

Vojtech Hala egg at matfyz.cz
Thu Aug 28 18:26:07 CEST 2003

Kornel Csach wrote:
> Myslim si ze by to naozaj neslo. Slo by to  mozno pre nejaku rozumne
> malu podmnozinu prikazov latex-u. Ale vseobecne by to urcite neslo. Si
> predstavte ze nikto napise makro ktore do riadkov vypise (vygeneruje)
> zoznam cisel od 1 po 100. No a prijde klikac a klikne medzi cisla a bude
> tam chciet nieco vpisat. Co by mal potom takyto program urobit?

Mohl by to jedno pouziti makra ve zdrojaku nahradit jeho expanzi, tedy temi
cisly, pripadne jeste nejakou uroven dal, kde uz kliknuti dava smysl.
Dokazu si predstavit, ze takova schopnost se pri praci muze hodit.
Implementace sice z principu vyzaduje spolupraci s jednotlivymi pruchody
TeXovskeho prekladace, ale myslite si, ze je to nemozne? Ja bych nerekl.
Asi by se tahle "klikaci nadstavba" s podobnymi pozadavky postupne stala
programem srovnatelne slozitosti, jako je TeX sam. Ale nezda se mi to jako
utopie, spise jako zajimavy namet pro tym programatoru. Nebo pro Donalda
Knutha. ;-)