nefunkcni archiv

Luboš Kloc kloc at ipm.cz
Fri Aug 1 09:01:46 CEST 2003

"David Necas (Yeti)" wrote:

> To jsou tlachy, bavme se o realnych vecech.

Realitu vidim takto:
- Archiv vznikl nekdy v roce 1993. Tenkrat byl Gopher pro takove
   ucely beznym a rozsirenym protokolem.
-  Nikdo od te doby zrejme nepocitil nutnost archiv predelat.
-  Chyba Mozilly v podpore Gopheru je problemem Mozilly,
   nikoliv archivu. Je to ovsem dost neprijemne, protoze se
   projevuje i u jinych browseru na Mozille postavenych
   (napr. Galeon).
-  Nektere novejsi browsery uz Gopher vubec nepodporuji
   (napr. Konqueror).
-  Modernizace archivu je tedy zadouci, i kdyz nikoliv nezbytna.

> Je mi jedno, na jakem protokolu to pojede, pokud to bude
> fungovat v nahodnem browseru, ke kteremu si zrovna sednu.
> Nelze rici, ze by to byl zrovna tento pripad (mam asi tucet
> browseru a zadny od MS, pokud vas to zajima).

> Nejlepsim existujicim interfacem k archivu je proto asi jeho
> stazeni z adresy, kterou jsem posilal drive, konverze na
> mailbox nebo maildir a pak grep + mutt (resp. msearch).
>
> Pokud je tomu ale tak, tak k cemu je ten gopher interface?

Pokud lze cely archiv stahnout, nic vam nebrani navrzene zmeny
realizovat. Myslim, ze nikdo z uzivatelu nelpi na konkretnim
protokolu, jen chteji mit k dispozici funkcni spolehlivy archiv.
Spravce serveru navic muze pozadovat, aby nezabiral mnohem
vic mista.

Cely problem zmizi v okamziku, kdyz nekdo misto naznaceneho
"nekdo by mel udelat" otevrene rekne "udelam".

Tolik muj nazor na vec. Preji vsem TeXistum pekny vikend.
(a mene zbytecne nevrazivosti).

                Lubos Kloc