xpdf - problém s Type 3 fonty

Luboš Kloc kloc at ipm.cz
Fri Apr 25 08:36:05 CEST 2003

Miroslav Fikar wrote:

> cslatex je v tom nevinne. Skor by Vas mal zaujimat log z
> dvips. Napriklad:
> pdfcslatex to zrejme uz ma automaticky nadefinovane.

Problem je skutecne pravdepodobne v dvips, ale jen samotne
pouziti prepinace -Ppdf to nespravi. Podstatne je, ze dvips
musi vedet, ze jsou k dispozici Type1 verze pouzitych fontu
a ze je ma vlozit. To je zapsano v souboru psfonts.map.
V nem byste mel mit radky obdobne tomuto:

csr10    csr10     <csr10.pfb

pro vsechny pouzite cs a cm fonty. Proto nejdrive zkontrolujte/doplnte
soubor psfonts.map. Samozrejmym predpokladem je, ze v systemu
soubory cm*.pfb a cs*.pfb mate a mate je na miste, kde je dvips najde
(to zalezi na systemu a distribuci TeXu, kterou pouzivate).

Jiny mozny zdroj problemu s Type3 fonty je stara verze GhostScriptu,
starsi nez 6.0. (GS je pouzivan v ps2pdf). Takze se take podivejte, jakou verzi
GS mate nainstalovanou.

            Lubos Kloc