Indexy v LaTeXu

Marek Pomp pomp at osu.cz
Wed Apr 23 08:03:00 CEST 2003

On Tue, 22 Apr 2003, Martin Kravka wrote:

> Dobry den,
>
>   pisi v LaTeXu diplomovou praci a dozvedel jsem se, ze v pozadavcich
> ze strany skoly je, aby indexy u promennych v matematickych vyrazech
> byly vysazeny kolmym pismem (Roman).

Mysli se tim asi rozlisovaci oznaceni promennych, oznacenych ustalenym
symbolem (v technickych oborech a ve fyzice), napriklad dve ruzne sily
je treba odlisit jako F_{\rm A} a F_{\rm B}, "A" a "B" nejsou promenne,
ale znacky, takze je nutne to odlisit vzprimenym pismem, ovsem momenty
setrvacnosti M_{F_{\rm A}} a M_{F_{\rm B}}, kde eFka jsou sily, museji
mit index matematickou kurzivou.

Tedy ne vsechny indexy maji byt vzprimene a naprogramovat automat, ktery
to rozlisi asi bude tezke.

Myslim ze nejlepsi je (pokud neni takovych promennych prilis mnoho)
\def\FA{{F_{\rm A}}} a pak pouzivat napriklad M_\FA

m.p.