RH 8/9 a enctex

Luboš Kloc kloc at ipm.cz
Tue Apr 15 16:49:10 CEST 2003

Zdenek Wagner wrote:

> A kam tedy ma makeindex takove pismeno zaradit? V tom tkvi nesmyslnost
> pozadavku. Arabske slovo patri do arabskeho rejstriku, ktery se radi podle
> arabskych pravidel. Do ceskeho rejstriku patri maximalne vlastni jmena --
> kdyz mam atlas sveta cesky, urcite do rejstriku budu psat Nil, Kahira
> apod., ale nebudu tam psat originalni nazev v arabstine.

Podle meho laickeho nazoru by mel narodni tridici program v Unicode
pracovat zhruba nasledovne:

Cely vstupni soubor rozdeli do dvou bloku.

V prvnim bloku budou vsechna slova, obsahujici znaky, pro nez existuji
prislusna narodni (jazykove specificka) pravidla trideni. Tento blok je setriden
podle zminenych narodnich pravidel.

V druhem bloku jsou vsechna ostatni slova (tedy obsahujici
alespon jeden znak bez znamych pravidel) setridena podle nejakeho
univerzalniho UNICODE pravidla, v nouzi treba i podle pozice znaku v UNICODE.

Kazdy blok by mel byt samostatne exportovatelny/pouzitelny.

Takovy program by pri nahodnem vyskytu nepatricnych znaku
nehavaroval a v prvnim bloku by poskytl korektni pouzitelny
rejstrik. U zamerne vicejazycnych publikaci by se dal druhy
blok postupne zpracovavat prislusnymi narodnimi tridicimi
programy a sloucenim by pak vznikl korektni rejstrik.
Uplne idealni to asi neni, ale mohlo by to uspokojit
vetsinu pozadavku.

            Lubos Kloc