RH 8/9 a enctex

David Necas (Yeti) yeti at physics.muni.cz
Mon Apr 14 12:43:58 CEST 2003

On Mon, Apr 14, 2003 at 12:12:04PM +0200, Zdenek Wagner wrote:

> Je vsak otazkou, jestli standardni LC_COLLATE umi spravne osetrit ch.
> Obavam se, ze neumi.

,ch` mu prekvapive problemy nedela, ale tridi presne
obracene velka/mala pismena (ale nejsem si jisty, jestli za
to nemohu ja, ze jsem se v necem povrtal, protoze normalne,
treba pri ls(1), to tak chci). Priklady, jak mi tridi
obycejny sort(1) v RH9:

Cákanec
canc
Cypřiš
cypřiš
cha
chá
chapadlo
CHÁPAT
Chápat
chápat
Chodník

A tradicni priklad z csr (opet je spatne jen p <-> P)

plagiát
plachta
pláně
Plánička
plánička
plaňka
plankton
plášť
plat
plát
platno
plátno
platnost

> V tom unicodovskem algoritmu je $5, ktery umoznuje
> definovani narodnich pravidel. Podle hodne zbezneho nahlednuti se mi zda,
> ze by zde slo vlozit ceska a slovenska pravidla a zaridit, ze by se
> csindex nezhroutil na cizich znacich a ze by daval stejne vysledku vsude
> bez ohledu na to, zda je v systemu spravne LC_COLLATE.

Ano, ja jsem tim pouzitim LC_COLLATE z Linuxu myslel ,,tohle
by mohla byt existujici funkcni implementace``, ne ze by to
melo fungovat jen na Linuxu.

Yeti