RH 8/9 a enctex

David Necas (Yeti) yeti at physics.muni.cz
Mon Apr 14 11:49:12 CEST 2003

On Mon, Apr 14, 2003 at 11:07:11AM +0200, Zdenek Wagner wrote:

> Kam napriklad prijde danske \aa nebo \ae?
> Podle danskych pravidel patri na konec abecedy. Kam patri francouzske \oe?
> A co mam delat, kdyz mi na vstup prijde neco v azbuce, v nekterem z
> asijskych pisem nebo treba v Amharstine (jeden z 46 etiopskych jazyku,
> font je na CTAN). Muzete namitnout, ze takto heterogenni trideni je
> nesmyslny pozadavek, ale s nastupem UTF-8 to uzivatel muze udelat i omylem
> a csindex musi nejak rozumne zareagovat. Nenapada me, jaka reakce je
> vhodna a zajimaly by me nazory uzivatelu.

Mno, Unicode by se standardne mel tridit podle

http://www.unicode.org/reports/tr10/

coz je popravde receno pekny humus. Navic to veci jako
trideni ,ch` resi jen okrajove -- tj. neresi, ale jen je
zhruba popisuje (coz je OTOH celkem prirozene, protoze
interpretace ,ch` zavisi na jazyce, a pokud neni v textu
nejak oznacene, mame problem -- anglicke ,change` asi patri
normalne pod ,c`, nebo jak to vlastne je?).

Yeti