Polske prskrtnute L v times fontech

Petr Olsak petr at olsak.net
Mon Apr 7 11:38:07 CEST 2003

On Mon, 7 Apr 2003, Cyril Fischer wrote:

> Moc nerozumim, jak pouzit cspsfonts v latexu. Moje preambule obsahuje
> \usepackage{czech}
> \usepackage{times}
> a verze latexu je LaTeX2e <2001/06/01>
>
> Nicneme pokud pouziji cspsfonts v plainu, pak soubor
> \L
> \bye
> vytvori preskrtnute L, kdezto
> \input ctimes.tex %(ci jine definice ps fontu)
> \L
> \bye
> napise jednoduche nepreskrtnute L.
> Bylo by mozno nejakou jednoduchou moznosti slozit preskrtnute l ze
> [...]

Nic neskladejte, neni z ceho. Skrtatko v PSovych fontech chybi.
Pro csplain je nutno pouzit:

\input ctimes  \chardef\L=163  \chardef\l=179

Pravda, muzeme to povazovat jako chybu souboru ctimes.tex, ze to neni
definovano uvnitr tohoto souboru. Vzhledem k tomu, ze csplain ma podporu
pouze pro ceskou a slovenskou abecedu, jaksi se na to zapomnelo.
V budouci verzi csplainu to asi opravim.

Zdravim

Petr Olsak