citace a jak na ne ? :)

Michal Hajek hajek1 at karlov.mff.cuni.cz
Sun Sep 29 14:38:41 CEST 2002

Dobry den, dovolim si poprosit o radu s nasledujicim problemem:

Moc rad bych mel ve sve disertaci citace ve tvaru:

... jak experimentalne overili Osamura et al. (1978)...
.... bezne se pouziva tato metoda ( Kittel 1970) ....
... tuto teorii rozpracovali Chueng & Couvel (1999)...

tedy nekdy jmeno autora (kdyz jsou dva tak oba se znakem "&" a kdyz
jich je vice tak formou "Prvnijmeno et.al.") a pak rok, a to bud cele
v zavorce nebo jenom rok v zavorce, podle umisteni v textu.
Na konci prace bych rad mel citace pouze abecedne serazene,
tj. bez cislovani a bez niceho. Celkove by mely citace vypadat
asi takto:

Kittel, Ch. (1990) Structure of matter, NY....
Kubele, A. (2001) Pruznost a pevnost, Am.Sci.Soc.....

Tech citaci bude cca 80 az 100. Nemam je v zadne databazi, tvorim je
prubezne.
Protoze pisi svoje prvni vetsi dilko v latexu, nevim jak na to.
Zkousel jsem prostredi thebibliography, a \bibitem
ovsem nedokazi se zbavit cislovani nebo "oznacovani" citaci.
tj. ve vysazenem tvaru bud

[23] Kittel.....
[24] Kubele...

nebo
 Kitell-90 Kittel...
 Kubele-01 Kubele...

Coz je nezadouci.
Dalsi problem je s odkazy v textu....jak je vlastne delat ?
Obycejne \cite nerozlisi jestli je autoru vice nebo je jen jeden,
jestli se nepletu..
Prosim tedy zkusenejsi kolegy o radu, typy nebo odkazy, kam se
obratit a jak by bylo dobre takovy problem resit...
Hledal jsem v archivu konference, lec marne. Sice jsem dilci pomoc
nalezl, ale ta spocivala pouze v odstraneni prazdnych radku mezi
jednotlivymi citacemi v seznamu. :(
Zdravi Michal Hajek