nezlomitelna mezera (WAS: LyX a vlna, opet cestina)

David Necas (Yeti) yeti at physics.muni.cz
Wed Oct 23 12:27:53 CEST 2002

On Wed, Oct 23, 2002 at 12:09:25PM +0200, Hans Ginzel wrote:

> 	D. E. Knuth
> 	28. 10. Sv Šimona a Judy
>
> Ukázka obsahuje nezlomitelné mezery (znak 160). Jak se Vám zobrazily?

Mně v pohodě (Mutt(Debian) v rxvt(RedHat)).

>     Budeme ochotni upravit naše programy, aby při testech na mezeru
> počítali i s nezlomitelnou mezerou? Všechny ty tvrdé regulání výrazy
> (neobsahující \s nebo [[:space:]])? Máme ke všem programům zdrojový kód?
> Najde se dostatek uživatelů, kteří budou požadovat po svých
> dodavatelích patche na klávesovou mapu? Najde se dostatek znalých lidí,
> kteří uživatelům vysvětlí, že to mají chtít? Třeba v jazykovém koutku
> některých novin? Kdo se obětuje?

Podle mne je to zbytečná práce. Pokud už se rozhodneme
patlat se s kódováními a předělávat programy, předělejme je,
aby pracovaly (BTW, vaše programy jsou živé? moje zatím ne
:o) správně s Unicode, přesněji alespoň s representací
UTF-8. Přesvědčme uživatele, ať používají Unicode. Je to
sice o dost težší, ale je to věc, která se dlouhodobě
vyplatí. V případě TeXu by to asi mj. znamenalo přejít na
Omegu, což je dost odvážný krok.

Yeti