LyX a vlna

Hans Ginzel hans at kolej.mff.cuni.cz
Mon Oct 21 10:20:57 CEST 2002

Matej wrote:
>content`` -- nevím co má co dělat zachovávání zvrhlých českých
>pravidel s obsahem mého dokumentu) bych si myslel, že přetahování

     Obavam se, ze jediny kdo vi, v jakem modu se cte dany kus zdrojaku,
jake ma zrovna nastavene kategorie, je pouze TeX sam. Nejlepsi by bylo
pridat mu nejake primitivy, ktere by pridali danou funkcnost. To bychom
ale museli TeX prejmenovat a _obhajit_ to ve svete. Rozplyne se ceska
sazba v globalizovane sazbe? Budou ji krisit novi narodni obrozenci?
U prekodovavani to trvalo pres deset let? Jak dlouho to bude
trvat vlnkovani? Verim, ze by se to uzilo i jinde nez v cestine. Za par
let budme mozna mit hardware na Javu, NTS to treba vyresi. Nebo nez bude
hw, tak se dovyvine parrot?

    Kdysi, jsem pro demonstracni ucely, jako cviceni, sahl ke kacirske
myslence:
	\catcode`\ =\active
To se pak dejou veci.

Nasledujici kod vlnkuje vse jednopismenne krome "a". Staci aktivizovat
mezeru. V matematice a verbatim to lze pochopitelne vypnout.

%%% Prepositions
{\obeyspaces\gdef {\space\onspace}
	\gdef\whetherspace{\ifx\next \let\next\isspace
		\else \let\next\isnotspace \fi \next}
	\gdef\whetherspaceagain{\ifx\next \let\next\isspaceagain
		\else \let\next\isnotspaceagain \fi \next}}
\def\onspace{\futurelet\next\whetherspace}
\def\isspace#1{\onspace}
\def\isnotspace{\afterassignment\ifspaceagain \let\nexttok= }
\def\ifspaceagain{\futurelet\next\whetherspaceagain}
\def\isspaceagain{\let\next\nexttok \ifcat A\noexpand\nexttok
		\if a\nexttok \else \let\next\isprepos \fi \fi \next}
\def\isnotspaceagain{\nexttok}
\def\isprepos#1{\nexttok~\onspace}

	Have fun with your award winning editor!

						Hans Ginzel
--
Waiting for TeX, that would have the primitiv \perl{...} implemented
(man perlembed, :help perl in vim). Or should be TeX a modul for perl?

Favorite text editor: And the winner is...
http://www.linuxjournal.com/article.php?sid=6380&mode=thread&order=0