TexLive 6 a gsftopk negeneruje Palatino

Petr Sojka sojka at informatics.muni.cz
Sat Oct 19 23:08:25 CEST 2002

On Sat, Oct 19, 2002 at 10:23:27PM +0200, Milan Sorm wrote:
Zdravim.

> Pokousim se rozchodit fithesis styl, ktery vyzaduje filogo (rozchozeno
> pomerne hrave), nejake balicky (jsou jiz ve full instalaci) a psnfss fonty -
> Palatino (rpplr apod.).
>
> TFM jsou pritomny, preklad dopadne dobre. Ale kdyz po windvi chci, aby mi
> dokument zobrazilo, zacne generovat fonty:
>
> kpathsea: Running mktexpk --mfmode / --bdpi 600 --mag 1+57/600 --dpi 657 rpplr
> mktexmf: empty or non-existent rootfile!
Asi bych zacal tady, u prvniho varovani.
--mfmode je podivny: /

Mate gs nainstalovan korektne, vcetne toho Palatina nebo jeho
nahrazky?

> gsftopk(k) version 1.19.2gs: No encode_color proc defined for device.
> gs: No encode_color proc defined for device.
> gs: No encode_color proc defined for device.
> /730

Kdyz si to zkusite na FI v modulu texlive, dostanete neco takoveho:
$kpathsea: Running mktexpk --mfmode ljfour --bdpi 600 --mag 5+210/600 --dpi 3210 rpplr
mktexpk: cannot find rpplr.pfa or rpplr.pfb. Trying gsftopk.
mktexpk: Running gsftopk rpplr 3210
gsftopk(k) version 1.19.2/700
[32] [33] [34] [35] [36] [37] [38] [39] [40] [41] [42] [43] [44] [45] [46

Takze ty hlasky vznikaji v okamziku, kdy gsftopk vola gs.

> [...]
> mktexpk: warning: can't open log file rpplr.log.
> mktexpk: `gsftopk rpplr 657' failed.
> windvi: Can't find font rpplr.657pk
> Character(s) will be left blank.
>

> Mam GhostScript 7.30, nenastavuji GS_LIB. Kde delam chybu ?
>
> Zkusil jem:
> - GhostScript z cygwinu (7.02) - ditto
> - pomoci GS_LIB nastavit cestu primo do lib adresare od uvedeneho
>   GhostScriptu (gfstopk pak bezi navzdy a zatezuje z 97% procesor)
>
> Instalovat starsi GhostScript se mi moc nechce (proc taky...).
>
> Jak mam dal postupovat ? Prosim poradte nekdo. Mam psat diplomku a misto

Volejte gsftopk rucne, lokalizujte chybu a pokud neni na Vasi
strane reportujte bug. mezitim prohlizejte postscript
nebo pdf (pres dvipdfm ci pdflatex).

> toho jsem dalsi cenny den ztratil s hledanim problemu v TeXu a prilehlem
> okoli... (kdyby na FI MU mohla byt diplomka ve Wordu, uz by to mohlo byt :( )

<rejp>
IMHO by to asi nebylo, a nebyla by tak hezka,
a jednak nikde zadnym predpisem neni dano,
ze to v TeXu byt musi: jen je potrebna podpora zajistena, instalovana
a udrzovana. Navic, nikdo prece netrva na Palatinu -- jine fonty Vam
funguji/vyhovuji?
Nebo prohlizet pres ghostview .ps generovany dvips?
</rejp>

--ps