LyX a vlna

Matej Cepl matej at ceplovi.cz
Thu Oct 17 09:09:19 CEST 2002

On Thu, Oct 17, 2002 at 07:58:08AM +0200, Vaclav Ovsik wrote:
> Ja jsem si napsal perl skriptik, ale mozna neni idealni.
> Jestli mate nekdo napad jak to vylepsit, tak sem s nim.
> Napsal jsem to ve chvatu.

Napsal jsem kdysi něco velmi podobného (součást většího skriptu,
který předzpracovává LaTeX vyexportovaný z LyXu), ale dostal jsem
se do stejných potíží, jako byste se dostal vy, kdybyste ten svůj
skriptík chvilku používal: zkuste si chvilku představit co se
stane s elegantními matematickými vzorečky, když se přes ně
přežene Váš skript.

Ten můj původní byl ještě jednodušší (přidáváte tvrdé mezery na
více mezery, nežli jak stanoví norma):

	while(<OLD>) {
		 # ... nějaké další kroky
		 s/\b([KkSsvVZzOoUu§])([ ]|\$)/$1~/g; # substitute for vlna
		 print NEW;
	}

Jenže právě kvůli matice (a verbatim prostředí) jsem musel
nakonec tenhle kousek nahradit voláním programu vlna (což je
pomalejší a není to tak elegantní). Pochopitelně, že by to bylo
možné (v Perlu je možné vše :-), ale právě bylo by to natolik
složité, že jsem se raději ptal, jestli to někdo už nevyřešil.

	Hezký den

		Matěj

--
Matej Cepl, matej at ceplovi.cz, PGP ID# D96484AC
138 Highland Ave. #10, Somerville, Ma 02143, (617) 623-1488

Economics is the only discipline where two people can win a Nobel
Prize for saying exactly the opposite thing!
    -- Eamonn Butler of Adam Smith Institute
       on Nobel Prize awards for year 2001