Polstina to TeX sequence

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Mon Oct 14 11:55:00 CEST 2002

On Mon, 14 Oct 2002, Pavel Calábek wrote:

>    Vážení kolegové,
> chtel bych vysazet jeden clanek, ktery
> mi prisel v polstine, jelikoz
> to ma nejake narodni kodovani (nevim
> jake, zjistim), chtel bych se zeptat,
> zda nahodou nevite o nejake obdobe
> konvertoru cs2cs, ktery by mi
> polske znaky prelozil do TeXovych
> sekvenci a usetril mi nejakou praci.
> Hrozi, ze do toho clanku budu zasahovat
> a proto cesta pres poslky kodovane fonty
> je problematicka.

Ja resim podobne pripady jednoduchym skriptem tohoto typu:

#!perl5

while (<STDIN>) {
  chop($x = $_);
  $x =~ s/\014/\sekvence/g;
  $x =~ s/\054/\jinasekvence/g;
  print $x;
}

Krome toho je na TeXLive polska podpora TeXu, ale v zasade by skoro
vsechny znaky mely byt viditelne v beznem textovem editoru. Myslim si, ze
polstina ma podobnou schizofrenii jako cestina a slovenstina, takze jine
kodovani  ma DOS+OS/2, jine Windows a jine Unix.

> diky
>
> calabek

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz