gsftopk z TexLive 6 a Sormovo gs7.30 na WinXP negeneruje Palatino

Petr Sojka sojka at informatics.muni.cz
Sun Oct 20 00:49:05 CEST 2002

On Sat, Oct 19, 2002 at 11:34:05PM +0200, Milan Sorm wrote:
> # > kpathsea: Running mktexpk --mfmode / --bdpi 600 --mag 1+57/600 --dpi 657 rpplr
> # > mktexmf: empty or non-existent rootfile!
> # Asi bych zacal tady, u prvniho varovani.
> # --mfmode je podivny: /
>
> Jenze kde to mfmode ovlivnim ? Tohle tam dosazuje "system" sam.

Co to je "system"? Prostredi i pod Windows je nekolik:
WinEdt, texshell, ...

> jediny mozny problem - mel jsem tu gs dve (jedno v cygwinu, druhe ve
> windows) - tudiz by v registrech mohly byt nejake stopy po tom prvnim. ale
> cygwinove veci do registru nepisi...
>
> # Takze ty hlasky vznikaji v okamziku, kdy gsftopk vola gs.
>
> Ano, to jsem take poznal. Jenze on nevola primo gs (protoze jsem zkusil
> vsechno gs, gswin32, gswin32c prejmenovat a on stale volal gs - takze podle
> mne pouziva primo dll).

tedy si asi "stary" gsftopk nerozumi s "novym" gs.
Zkuste s verzemi obou a kopii prik. radku gsftopk a vystupu
napsat na texlive at tug.org nebo primo Fabrice Popineau, ktery
se windowsim vecem na texlive venuje.

> # > Instalovat starsi GhostScript se mi moc nechce (proc taky...).
> # >
> # > Jak mam dal postupovat ? Prosim poradte nekdo. Mam psat diplomku a misto
> #
> # Volejte gsftopk rucne, lokalizujte chybu a pokud neni na Vasi
>
> # strane reportujte bug. mezitim prohlizejte postscript
>
> ale jak popsat tento bug, ktery zjevne se projevuje jen u mne ? dr. Rybicka

bugy se obvykle objevuji u nekoho prvne. popiste a reportujte bug.

> totez zkusil na jeho instalaci a jemu Palatino funguje.
>
> # nebo pdf (pres dvipdfm ci pdflatex).
>
> to bude asi jedina moznost. Ovsem pdflatex "nezere" epsy, takze budu muset
> obrazky prehazet do png nebo pdf. dvipdfm jsem nezkousel, neb to neznam

Kdyz je date do pdf, bude to navic rychlejsi.

> (pouzival jsem dvips a ps2pdf nebo distiller - ovsem vysledky byly vzdy
> desive).

protoze jste nevkladal CM vektorove fonty (nepouzil -Ppdf u dvips).

> # > toho jsem dalsi cenny den ztratil s hledanim problemu v TeXu a prilehlem
> # > okoli... (kdyby na FI MU mohla byt diplomka ve Wordu, uz by to mohlo byt :( )
> #
> # <rejp>
> # IMHO by to asi nebylo, a nebyla by tak hezka,
> # a jednak nikde zadnym predpisem neni dano,
>
> no cetl jsem DOPORUCENI, takze se bojim pouzit cokoliv jineho...

Myslim, ze nechapu. Nekdo to doporuceni vyslovil zvysenym
hlasem, ci co? URL?

> # ze to v TeXu byt musi: jen je potrebna podpora zajistena, instalovana
> # a udrzovana. Navic, nikdo prece netrva na Palatinu -- jine fonty Vam
>
> jenze preci jen psat neco pres ssh nekde, pak udelat winscp k sobe, podivat
> se na vysledek, hmm hmm, znovu psat pres ssh nekde. to neni moc idealni
> metoda.

Nikdo Vam Vami navrzenou metodu nenuti. Ale muzete tuto funkcni instalaci
pouzit pro srovnani a dohledani rozdilu.

> funguje Compoter Modern, ale nechtel jsem zasahovat do fithesis.

Nemusite nikam zasahovat, ale proste pouzijete Computer Modern.

> # Nebo prohlizet pres ghostview .ps generovany dvips?
>
> dvips slape, takze jej asi zacnu pouzivat. znamena to jen zmenit navyky tex
> -> dvi -> tex -> dvi -> ... -> tex -> dvi -> dvips -> do tiskarny...

Vam ten ghostview copak nefunguje? A texshell na to tusim ma
klik, tak misto kliku nekde date klik onam. A jestli mate cygwin
utils, tak si zmente Makefile a misto
make <sipkahoreenter> make <sipkahoreenter> delejte
make <sipkahoreenter> make <sipkahoreenter>

> no nic, diky za rady.

> <rejp>
>   teda pri pohledu na vysledek fithesis si rikam "zlaty styl diplomek na
>   MZLU" od dr. Rybicky... prijde mi mnohem hezci :)
> </rejp>

<flame>
Opakuji uz ponekolikate: nikdo Vam ho prece nenuti. Ani styl,
ani Palatino, a koneckoncu ani TeX.
</flame>

--ps