Akutni problem -- pomoc pro manzelku

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Tue May 28 16:44:40 CEST 2002

On Tue, 28 May 2002, Lubos Kloc wrote:

> [...]
> Franks,....
>
> *windows.dvi:
>
> References
> (pop)
> (vertikalni posun explicitni)
> (push)
> (horizontalni posun explicitni)
> (\special{src:8czpro-workshop.bbl})
> (Font 18)
> Franks,....
>
> Myslim, ze takovyto rozdil muze byt zpusoben jedine
> rozdily v pouzitych makrech. Nedovedu si dost dobre
> predstavit, jak by chyba v TeXu mohla zpusobit, ze
> jednou je na nejakem miste vlozen \special a podruhe

To neni chyba ani makro, je to binarkou TeXu. Ten \special totiz zaridi,
ze mohu kliknout v dvi prohlizeci a ukaze se mi odpovidajici misto v
TeXovem zdrojaku. Pokud dvi prohlizec narazi na \special, kteremu
nerozumi, mel by podle specifikace zobrazit varovani a dal pracovat, jako
by tam ten \special nebyl. Ovladace v emTeXu se chovaji mirne nestandardne
v tom, ze se tato varovani daji vypnout. V zadnem pripade se nesmi jenom
kvuli neznamemu \special zhroutit. rozdilny vertikalni posun bude nejspis
zpusoben makrem, coz by se dalo odhalit tim, ze by se zapnuly pri texovani
nejake diagnosticke prostredky (viz napr. TBN).

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/