psani slozenych zavorek kurzivou

David Necas (Yeti) yeti at physics.muni.cz
Sat May 25 09:10:40 CEST 2002

On Sat, May 25, 2002 at 12:47:11AM +0200, Martin Sveda wrote:
>     Zdravim,
> chtel bych se zeptat, jak vysazim znak "}" kurzivou?
>
> Pokud pouziji konstrukci
> \textit{\{Nejaky text\}}, tak se vysazi kurzivou
> jen Nejaky text. Obe zavorky zustanou "rovne" a navic
> se mi zda, ze pismeno N je od leve { trochu dal,
> nez pismeno t od prave }.
>
> Vedel by nekdo, jak donutit {} ke skloneni?

\{ v LaTeXu v horizontalnim modu expanduje na
\textbraceleft, ktery po ruznych peripetiich nakonec stejne
da slozenou zavorku z fontu cmsy (ktera sklonena samozrejme
neni). Problem je v tom, ze textove fonty (presneji textove
fonty obsahujici ligatury, ligs > 0) slozene zavorky
neobsahuji, takze je potreba najit/vyrobit font obsahujici
slozene zavorky z symbols.mf renderovane sklonene. Mohl
bych ho vyrobit, ale predpokladam, ze uz nekdo neco takoveho
udelal, takze to povazuji za krajni reseni.

Yeti