dlouhe vzorce

Jaromir Kuben kuben at scova.vabo.cz
Thu May 23 10:57:42 CEST 2002

Klimes Marek píše:

> Zdravim,
> existuje nejaky balicek nebo neco na psani dlouhych vzorcu, myslim aby se
> mi automaticky rozdelil na vice radku. Rucni hlidani deleni a
> psani pomoci aqnarray se mi nezda moc dobre. Pouzivam pdfcslatex....
>
> Dekuji, Marek K.

Pro psani dlouhych vzorcu je jednoznacne urcen (v latexu) balik amsmath
(eqnarray
je velmi neobratne). Ale automaticky to rozhodne nejde, musite urcovat,
co a jak
se ma davat pod sebe atd. To zalezi na typografickych znalostech a
vkusu. A taky
sirce stranky atd.
Ke zminenemu baliku je podrobna dokumentace s ukazkami amsldoc.dvi.

Predchozi se tyka vzorcu v display modu. Pokud mate na mysli deleni
vzorcu
v textovem modu, je mozne opakovani symbolu binarnich operaci
nadefinovat.
Ukazka je TexBooku naruby. Univerzalni prikaz je popsan v clanku Karla
Horaka
o typografickych zvlastnostech v sazbe matematiky v ceskem prostredi. Je
ve Zpravodaji 1-3/2001 a take ve sborniku ze SLT ve Skalskem Dvore 2001.

Zdravi
           Jaromir Kuben

Zdravi
       Jaromir Kuben