manuscript

Bohumil Chalupa bochal at met.mff.cuni.cz
Mon May 20 15:54:14 CEST 2002

On Mon, 20 May 2002, Standa Hledik wrote:

> Konkretni stroj, ktery jsem pouzival, se jmenoval Costar. Podival jsem se
> po kopiich -- i po cca 15 letech jeste mirne smrdi, ale na druhe strane
> jsou i jakz takz citelne (ale velmi dlouho nebyly vystaveny svetlu).

Vazne to bylo tepelne? Mam dojem, ze kopie z Costaru (papir s tou spec.
bilou vrstvickou) vylezaly vlhke a smrdely snad lihem. A ta vrstvicka
vypadala jak beloba. Spis bych to tipoval na nejakou elektrostatiku
v kapalnem prostredi, pricemz citliva vrstva nebyla na zadnem valci,
ale primo na kopii. Ale mozna si vymyslym, to se neda vyloucit, uz je
to davno. Kazdopadne ty papiry byly dost tezke, z cehoz jsem usuzoval
na tu belobu, nebo proste nejakou kovovou slouceninu, v te vrstve.

BoChal.