graphics vs. graphicx

Jaromir Kuben kuben at scova.vabo.cz
Thu May 16 10:34:01 CEST 2002

Zdenek Krelovec píše:

> Dobry den,
> muze mi prosim nekdo vysvetlit, jaky je rozdil mezi vkladanim obrazku
> pomoci balicku graphics a balicku graphicx. Namatkou jsem prohledl nekolik
> pdf s priruckami pro LaTeX a knizku LaTeX pro zacatecniky a jejich vyskyt
> je priblizne 1:1. Je tam nejaky rozdil napriklad v mozncyh formatech, jaky
> umi jednotlive balicky vlozit, nabo ve volitelnych parametrech ?
> Mozna ze volbu balicku, ktery pouziji jsem dal nahodou a zrovna jsem se
> trefil do toho, co chci vkladat.
> Mimochodem, nevim jestli to s tim souvisi, ale vetsinou pouzivam
> [...]

S formaty to nema vubec nic spolecneho, ani s parametry. Rozdil je
v syntaxi zadavanych nepovinnych parametru. Styl graphicx si
nacita nejprve graphics (to lze zjistit v logu nebo nahlednutim
do zdrojoveho kodu). U graphics je to jakoby uzivatelsteji pritulnejsi
(jednodussi), u graphicx si ale muzete vice veci sam nastavit.
Vse je presne popsano v originalni dokumentaci grfguide.ps.
V tomto pripade se mi zda zbytecne smejdit po jinych zdrojich.
Zdravi
        Jaromir Kuben