Zaokrouhlovani pri prevodu jednotek

Anton Surda fyzisurd at savba.sk
Fri May 10 16:52:59 CEST 2002

> "nafouknout")
> PostScript,
> spise dusledkem
> >
> Je obecne znamo, ze rada postscriptovych RIPu ma chyby ve floating point
> aritmetice, zatimco integer funguje dobre. Proto dvips provadi vsechny
> vypocty sam a do PS uz pise jen cela cisla. Provadi PS transformaci, ktera
> je zavisla na rozliseni tiskarny. I kdyz pouzijete vektorove fonty, bude
> poloha pismen pri nastaveni maleho rozliseni dost nepresna.

Problem je v tom, ze ani pri zvyseni rozlisenia sa presnost nezlepsi.

Ak zvysime rozlisenie, pocet cislic v urceni suradnice v PS subore sa zvysi,
ale zial zmena suradnice sa deje v skokoch, ktore sa
so zmenou rozlisenia nemenia. (Experimenty som robil uz dost davno a
nepamatam sa presne, ci prislusne skoky zostavali uplne presne rovnake,
alebo len radovo rovnake). Skuste menit baselineskip a pozorovat zmenu v PS
subore. Situacia je dost zla
a nemeni sa so zmenou rozlisenia. Pri texte, chyby  vo vzdialenosti uciari
su okom nepozorovatelne, ale kolega Bitto
kreslil napr. kruznice pomocou velkeho poctu emlines a neprijatelny vysledok
bol zrakom jasne viditelny. Ak to vsetko spravil priamo v PS pomocou lineto
vsetko bolo perfektne.
Nedostal som sa uz k dekodovaniu dvi suboru, a teda neviem ci sa chyba taha
z dvi alebo je vysledkom dvips.

Poznamenavam, ze experimenty sme robili s emtexom a aj prislusne starou
verziou dvips.

Zdravi

Anton Surda