Portace ceskych vzoru deleni do OpenOffice

Dan Ohnesorg Dan at ohnesorg.cz
Sun May 19 23:10:03 CEST 2002

Zabyvam se lokalizaci OpenOffice a jedna z veci, ktere je potreba vyresit je
ceske deleni slov. OO nastesti pouziva podobny algoritmus jako TeX a tak je
mozne prevest vzory deleni z TeXu do OO. Neni to ani nijak slozite, nebo to
alespon nevypada, jedina potiz je, ze se musi tabulky vlozit do zdrojaku a
pak provest kompletni preklad celeho OO, aby se daly vzory pouzit. Preklad
zatim nikdo krome SUNu uspesne neprovedl. Ale to se resi.

Otazka, kterou mam je, jake vzory deleni pouzit. Jedny jsou v csplainu, to
jsou Seveckovi a druhe jsou v babelu. Ty v babelu sice maji v hlavicce cosi
o konverzi z tech csplainovych, ale jednak jsem nenasel na siti ten
konverzni script a jednak maji temer o 1000 pravidel vice nez ty v csplainu.
To je mi divne, protoze kdyby to bylo jen konvertovane, tak by to melo byt
stejne velike. Navic se mi opticky zda, ze se nepotkavaji. Vysledky jsou
mozna stejne, ale popis je odlisny.

A posledni vec. OO neumi vyjimnky a nebo jsem je jeste nenasel. Je mozne
vyjimky zahrnout primo do vzoru deleni? Pripadnou jsou nejake verstvejsi
vzory deleleni? Prece jen ty stavajici jsou z roku 95 a rekl bych, ze se od
te doby mohlo najit par zlepseni.

zdravim
dan