rozpaleni vychodove radky

Josef Tkadlec tkadlec at fel.cvut.cz
Thu Mar 28 10:02:53 CET 2002

Stepan Kasal wrote:

> 3) Lepsi reseni snad ani nestoji za tu praci.
>
> Nicmene mi to stejne nedalo a lepsi reseni jsem vymyslel:

Rozhodne nebylo mym cilem nekoho od vymysleni lepsiho reseni zrazovat,
naopak si myslim, ze je to zajimave. Zvlaste pokud krome diskutovaneho
pravidla (vychodovy radek s mezerou alespon 1 em nebo plny) by bylo
zajisteno i dalsi: vychodovy radek ma mit delku alespon odstavcove zarazky.
Poruseni tohoto pravidla je sice asi jeste zridkavejsi (zvlaste pro malou
zarazku a dostatecny \righthyphenmin), ale pripada mi zavaznejsi.

V TBN je uvedeno jednoduche reseni - \parfillskip se nastavi na sirku radku
minus odstavcova zarazka a povoli se stazeni na 1 em - ktere ma ale "vady":

1) Neumoznuje problem resit plnym vychodovym radkem - to muze byt podstatne
lepsi nebo dokonce jedine prijatelne pro velmi kratke odstavce.

2) Uprednostnuje kratke vychodove radky - to je jednak zbytecne omezujici,
jednak asi nevhodne (stranka vypada deraveji).

3) Mezery ve vychodovem radku se stahuji (tim vice, cim vyjde delsi).

J. Tkadlec