Zlom v pomlčce

Josef Tkadlec tkadlec at fel.cvut.cz
Mon Mar 18 09:19:27 CET 2002

Zdenek Wagner wrote:

> Druha vyjimka je, pokud pomlcka nahrazuje oteviraci uvozovky. Pokud to
> jde, radeji bych na pomlcce radek nedelil, ale vyse uvedena moznost je
> spravne. U prime reci by to bylo:
>
> --~Zde je prima rec, kde se pomlcky pouzivaji ve vyznamu uvozovek.~--

Tato vyjimka je uz vyse zminena, jen bych upozornil, ze v techto pripadech
by mezera za pomlckou nemela byt pruzna.

Jinak ja osobne povazuji zlom za vetnou pomlckou naopak za vhodny - dochazi
tam k pomlce ve cteni (odpovida to interpunkci).

Jan Houstek wrote:

> 2)  slovo --~slovo,

Tato konstrukce by zlomu radku za pomlckou nezabranila, muselo by byt neco
jako \leavevmode\hbox{--}~.

J. Tkadlec