cestina v anglickem stylu

Petr Olsak olsak at math.feld.cvut.cz
Wed Mar 13 09:25:09 CET 2002

On Tue, 12 Mar 2002, Hana Skoumalova wrote:

> Nějak se to zlobí:
>
> ! Font OT1/dunhill/m/n/8=csdunh10 at 8.0pt not loadable: Metric (TFM)
> file not
> found.

V prilozenem dokumentu byl font dunhil zaveden jako csdunh10, coz je
varianta cmdunh10 pritomna v CS-fontech. Protoze ale autor pouzil kodovani
fontu OT1 (tj. nespolehal na kodovani tohoto fontu nad pozici 127 a
nevadilo mu, ze v ukazce sazene timto fontem nebude fungovat deleni slov
a hacek nad velkym i malym pismenem bude stejny), naprosto by mu stacilo,
kdyby zavedl font cmdunh10 misto csdunh10. Fonty cm* jsou vsude, zatimco
fonty cs* jen v csTeXu.

Kdo ma instalovane CS-fonty z csTeXu, tomu prilozeny dokument bude
fungovat. Pani/slecna Skoumalova csTeX nema instalovany, takze si bude
muset zmenit slovo csdunh10 na cmdunh10 v dokumentu. Shodou okolnosti
nedojde v tomto pripade k zadne zmene. Pokud by ale autor pouzil znaky z
fontu nad pozici 127, musela by pani/slecna Skoumalova instalovat csTeX
nebo to resit jinymi cestami. Vzhledem k tomu, ze hovori cesky, mozna se
ji ten csTeX jeste nekdy bude hodit.

Zdravim

Petr Olsak