PFB --> PFM

Matej Cepl ceplma00 at yahoo.com
Tue Mar 12 16:26:41 CET 2002

On Tue, Mar 12, 2002 at 03:57:40AM +0100, n_petr at seznam.cz wrote:
> Já jsem se dočetl, že AFM je ořezaná a méně dokonalá verze PFM.
> A PFM se generuje z PFB nebo se pletu ?

Jo, to se pletete. Type1 fonty jsou provedené tak, že v .pfb
souboru je vlastní obraz písma a v .afm/.pfm souboru jsou metriky
a kerningové informace. Ty metriky se sice vygenerovat z .pfb
vygenerovat dají (viz. článek Petra Olšáka v posledním
Zpravodaji), ale přijdete o kerning (což je dost škoda). Použijte
pf2afm (ale nejdříve si přečtete manpage a koukněte se i do
souboru pf2afm.ps).

> PFB (a PFM výjimečně i AFM) používají produkty Adobe a to PFM
> je zobrazitelné ve Windows (AFM samozřejmě taky). Já bych

Pokud mi někdy ,,zobrazíte`` ať už .pfm nebo .afm, tak smeknu
klobouk velice hluboko. Tam totiž není co zobrazit, jsou tam
jenom metriky a kerningové informace. Jinak .pfm je jenom zmršený
.afm soubor, pro ochranu autorských práv tvůrců fontů (nebo se
mýlím?).

> potřeboval z PFB vytvořit přímou cestou hlavně PFM (AFM jako
> bonus k tomu).  Pořád žiju v domnění, že PFB je zdrojovým kódem
> jak pro PFM, tak pro AFM nebo ne ? Co vůbec znamenají ty
> zkratky souborů ?

Viz výše. Jinak bych Vám velice vřele doporučoval si ještě
chvilku číst a studovat si tyhle informace (google je Váš
přítel). Já jsem se takhle nadšeně pustil do Type1 fontů asi před
dvěma roky (protože jsem tehdy nemohl najít žádné dobré
ISO-8859-2 fonty) a výsledek bylo, že jsem po ztrávení
neuvěřitelné doby vytvořil sice použitelné, ale ohavné fonty.
Radši zůstaňte u toho, co Vám nabízí standartní TeXová
distribuce (nebo Lido fonty)---není toho až tak málo.

	Hezký den

		Matěj

Matej Cepl, ceplma00 at yahoo.com
138 Highland Ave. #10, Somerville, Ma 02143, (617) 623-1488

Q: Is vi an easy editor to learn, is it intuitive?
A: Yes, some of us think so. But most people think that we are
   crazy.
	-- vi FAQ