rozpaleni vychodove radky

Josef Tkadlec tkadlec at fel.cvut.cz
Mon Mar 11 12:09:13 CET 2002

Slavek Herman wrote:

> mam pocit, ze vyse uvedene nastaveni zpusobi, ze vychodova radka bude
> o velikosti alespon 1em. ja vsak potrebuji, aby v pripade, ze

Ne, vychodova radka bude koncit mezerou alespon 1em.

> parfillskip vlozeny za vychodovy radek byl velky 1em a mene, se
> smrsknul na nulu a tim vychodovy radek natahnul.

Tohle navrzena konstrukce skutecne neudela. Mel jsem pocit, ze by vam mohlo
stacit neco "slabsiho" - aby mezera na konci vychoziho radku byla bud
alespon 1em nebo nulova, jak je uvedeno v typografickych pravidlech.
Pripadalo mi, ze to chcete resit jednim zpusobem, pricemz druhy se da
zaridit jednoduse a pripada mi lepsi - zhruba v polovine pripadu by zuzeni
melo byt lepsi nez roztazeni, navic vychodovy radek pres celou sirku je
horsi.

Lubos Kloc wrote:

> Tohle asi nebude fungovat pozadovanym zpusobem. Podle TBN
> se na konec odstavce vklada \penalty10000\hskip\parfillskip.
> To znamena, ze pred \parfillskip je zakazany radkovy zlom.
> V danem pripade by se TeX snazil odlomit konec radky vzdy
> i s nejakym kouskem textu, coz asi neni pozadovany efekt.
> (doufam ze to interpretuji spravne).

Pripada mi, ze to funguje, uvedene namitce nerozumim. V TBN lze najit i
postup, jak to kombinovat s podminkou, aby vychozi radek mel zarucenu
minimalni delku.

J. Tkadlec