zkracovani odstavce

Slavek Herman signa at seznam.cz
Fri Mar 22 16:32:49 CET 2002

zdravim vsechny priznivce TeXu,

jiste jste se jiz vetsina z vas setkala s problemem parchantu.
automaticka reseni jsou ruzna, ale nakonec se stejne nikdo nevyhne
rucnim upravam.

zkracovani odstavce podle me patri k te beznejsi operaci. TeX ma k
tomuto ucelu primitiv looseness. nejsem si tak uplne jist, jak presne
vysledku dosahuje, ale asi to bude  neco se stahovanim a roztahovanim
mezislovnich mezer. zde podle me tkvi jeho casta neucionnost, protoze
mezery deformuje jen rozmezi, ktere jsou nastavene ve fontu.

ja bych uvital makro, ktere by mi k odstavci pridalo/odebralo
potrebny pocet radku, nehlede na to, jak moc se mezery musely
roztahnou/stahnout. v logu by se mohly tyto udaje pripadne objevit.

myslenka takoveho makra me napadla ve chvili, kdy jsem asi u peti
odstavcu (bohudik, ze tak malo), u kterych jsem vsechny jine mozne
postupy vycerpal, experimentalne nastavoval hodnoty spaceskip tak,
abych dosahl pozadovaneho poctu radku, a aby text byl jeste citelny a
plynuly.

mozna, ze je to cele blbost, ale stahovani/roztahovani mezer se mi
zda jako bezna praxe, ale prekompilovavat cely dokument pokazed, kdyz
u jednoho odstavce jemne zmenim hodnotu spaceskip, mi prislo umorne.

abych se priznal, sam nemam prazadny napad, kterak neco takoveho
uskutecni. avsak byl bych hluboce vdecen, kdyby me nekdo alespon
trochu nasmeroval a postrcil.

nebo lepe a jednoduseji: kterak se s problemy parchantu  vyporadavate
vy?

dekuji za vsechny reakce a odpovedi,

Slavek Herman

To co predtim jeden, mohou nyni dva. Poridte si 2 Oskarty a uzivejte si ve dvou za cenu jednoho.
http://ad2.seznam.cz/redir.cgi?instance=21821%26url=http://www.oskarmobil.cz/links/news.php?param=to