Styl pro almanach

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Wed Jun 26 10:57:10 CEST 2002

On Wed, 26 Jun 2002, Petr Horacek wrote:

> DD
> dostal jsem za ukol vytvorit almanach skoly. Chci na to vzit LaTeX a cim si
> nejsem jisty hned od zacatku, je pouzity styl. Mela by to byt knizecka
> formatu A5, asi 50 stran, vetsinou jen nadpis+clanek, sem tam fotka,
> tabulka.
> Mam na to vzit article nebo report?

Ja bych nepouzil zadny z techto stylu, jsou typograficky mizerne (Petr
Olsak ma pravdu). Radeji si udelejte vlastni nebo se poradte s nejakym
grafikem, jak by mela uprava vypadat. At uz jako zaklad vezmete kterykoliv
styl, daji se ty upravy naprogramovat za hodinu, mozna i mnohem rychleji
(zalezi na zkusenostech). Muzete se podivat do mych LaTeXovych kucharek ve
Zpravodaji, jak predefinovat vzhled nadpisu, obsah, zakladni velikost
pisma apod.

> A potom jeste jeden - bude se to delat, jak jsem se uz zminil, na A5. Mam to
> delat primo na A5 (\documentstyle[a5,11pt,czech]) nebo na A4, at si s tim v
> tiskarne delaji, co umi?

Kdyz to nechate na tiskarne, muzete byt taky neprijemne prekvapen. Ja bych
to delal primo na A5, font (zvlaste kdyz ponechate Computer Modern, ktery
se na almanach zase tak moc nehodi) bych pouzil 10pt, text se da tisknout
zrcadlove na pauzak, fotky je nutno nasvitit na film. Pokud je tech fotek
malo, svitil bych skutecne jenom ty fotky a nechal bych na tiskarne, at si
je tam namontuji. Pokud by jich bylo hodne, montaz by se prodrazila a bylo
by velke riziko, ze umisteni spletou, takze pak bych svitil vsechno. Pokud
s tiskarnou nemate zkusenosti, radeji bych toho na nich nechaval co
nejmene.

> Diky za pomoc
> Petr

Zdenek Wagner